Przedmiotem działania Zarządu jest w szczególności:
PRZEDMIOT DZIAŁANIA
Do zadań Zarządu należy:
1. W zakresie zarządzania drogami:
1) opracowanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynieryjnych;
2) zaciąganie zobowiązań na przygotowanie i realizację zadań do kwot ustalonych
w budżecie Miasta na dany rok;
3) opracowanie projektów rozwoju sieci drogowej oraz opiniowanie i opracowanie projektów organizacji ruchu;
4) pełnienie funkcji inwestora oraz inżyniera kontraktu;
5) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
6) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
7) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
8) nadzór i koordynacja robót na terenach dróg;
9) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat
i kar pieniężnych;
10) prowadzenie ewidencji dróg z określeniem działek, przez które przebiegają;
11) prowadzenie ewidencji obiektów mostowych;
12) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych;
13) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii;
14) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego i czynników związanych z tym ruchem;
15) pobieranie opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych
na terenie Miasta oraz kar pieniężnych za nieuiszczanie opłaty w strefie płatnego parkowania;
16) utrzymanie czystości i porządku w pasach drogowych i na terenach dróg wewnętrznych w trwałym zarządzie na terenach dróg, w tym urządzeń małej architektury;
17) zarządzanie oświetleniem drogowym, realizacja zadań w zakresie planowania, rozbudowy, modernizacji i bieżącego utrzymania sieci oświetlenia ulicznego oraz elementów oświetlenia dekoracyjnego w pasach drogowych i na terenach dróg wewnętrznych w trwałym zarządzie na terenach dróg oraz terenach będących w zarządzie ZIM w Słupsku
18) opiniowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie
o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
19) opiniowanie i uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów budowlanych obiektów i urządzeń lokalizowanych
na terenach przyległych do dróg w zakresie należącym
do kompetencji;
2. W zakresie realizacji wyznaczonych inwestycji miejskich:
1) współpraca z instytucjami, podmiotami na rzecz społecznych inicjatyw lokalnych w zakresie rozwoju infrastruktury na terenie miasta,
2) realizacja wyznaczonych inwestycji miejskich wraz z uzbrojeniem terenów, w tym
wyznaczonych projektów strategicznych,
3) nadzór techniczny nad realizacją zadań inwestycyjnych,
4) dokonywanie odbiorów technicznych częściowych i końcowych oraz przeglądów w okresie gwarancji,
5) sporządzanie wniosków do Prezydenta w sprawach dot. realizacji zadań inwestycyjnych,
6) opracowywanie wniosków o wszczęcie postępowania na roboty budowlane, dostawy i usługi - wraz z dokumentami
7) występowanie o wydanie decyzji administracyjnych związanych z realizacją prowadzonych inwestycji,
8) wykonywanie sprawozdawczości statystycznej gminy dotyczącej prowadzonych inwestycji,
9) przygotowywanie projektów umów na realizację zadań i rozliczanie tych umów,
10) prowadzenie spraw rozliczeń budów i protokołów zdawczo-odbiorczych środka trwałego PT i OT,
11) prowadzenie spraw związanych z obsługą rozbiórek,
12) współpraca z Urzędem Miejskim w Słupsku w zakresie przygotowania materiałów do wniosków aplikacyjnych oraz realizacji wykorzystania dotacji i jej rozliczania,
13) przygotowywanie i publikowanie informacji dotyczących pracy do Biuletynu Informacji Publicznej,
14) prowadzenie konsultacji społecznych i dialogu społecznego pod względem merytorycznym w ramach kompetencji,
15) współpraca i nadzór nad Inżynierem Kontraktu,
16) przekazywanie uchwał do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikacji w BIP.
3. W zakresie zarządzania zielenią miejską:
1) bieżące utrzymanie terenów zielonych Miasta;
2) zlecanie oraz nadzór nad robotami porządkowymi i pielęgnacyjno - konserwacyjnymi;
3) zlecanie prac remontowo – modernizacyjnych na obiektach zieleni oraz nadzór nad tymi pracami;
4) uzgadnianie i opiniowanie inwestycji.
4. W zakresie zarządzania cmentarzami:
1) prace związane z zakładaniem i rozszerzaniem cmentarzy komunalnych;
2) wyznaczanie nowych pól grzebalnych zgodnie z planem zagospodarowania cmentarzy;
3) ustalanie kwater i oznaczanie pól grzebalnych;
4) nadzór nad wykonywaniem ekshumacji;
5) realizacja zadań zleconych Miastu w ramach porozumienia z Wojewodą Pomorskim
z zakresu organizowania i sprawowania opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi;
6) utrzymanie w należytym stanie budynków i budowli znajdujących się na terenie cmentarzy komunalnych;
7) utrzymanie w należytym stanie estetyczno – porządkowym cmentarzy wraz z pielęgnacją znajdującej się tam zieleni;
8) zlecanie oraz nadzór nad robotami inwestycyjnymi, remontowymi oraz eksploatacyjnymi;
9) prowadzenie domów przedpogrzebowych w szczególności w zakresie: przechowywania zwłok, przeprowadzania ceremonii pogrzebowych, kremacji zwłok.
5. W zakresie administrowania cmentarzami:
1) prowadzenie wieczystych ksiąg zmarłych;
2) przyjmowanie i parafowanie dokumentów stanowiących podstawę do pochowania zmarłych na cmentarzach;
3) wyrażanie zgody na pochowanie na cmentarzach komunalnych zwłok przywiezionych
z zagranicy;
4) opiniowanie wniosków oraz wyrażanie zgody na:
a) wykonanie pochówku w grobie rodzinnym (murowanym, głębinowym);
b) wykonywanie ekshumacji;
5) prowadzenie ewidencji:
a) grobów murowanych i rodzinnych;
b) wykonanych ekshumacji;
c) korespondencji dotyczącej informacji o osobach pochowanych na danym cmentarzu komunalnym;
6) wyznaczanie dni i godzin pochówków wg grafików;
7) przedkładanie Prezydentowi Miasta projektów zarządzeń w sprawie opłat obowiązujących na cmentarzach komunalnych celem zatwierdzenia;
8) nadzór nad działalnością podmiotów gospodarczych realizujących usługi na cmentarzach komunalnych na podstawie umów;
9) zabezpieczenie własnego mienia oraz zapewnienie dozoru nad cmentarzami;
10) pobieranie opłat wynikających z zarządzeń Prezydenta Miasta.
11) wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa.
6. W zakresie zarządzania i administrowania lasami w Słupsku:
1) wykonywanie zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach;
2) nadzór nad magazynowaniem i sprzedażą drewna pozyskiwanego z terenów zieleni miejskiej, cmentarzy i lasów komunalnych;
3) prowadzenie racjonalnej gospodarki leśnej w lasach komunalnych Miasta poprzez:
a) bieżące utrzymanie lasów komunalnych;
b) realizację zadań gospodarczych wskazanych w uproszczonym planie urządzania lasów komunalnych i inwentaryzacji stanu lasu;
c) zlecanie oraz sprawowanie nadzoru nad pracami realizowanymi w lasach komunalnych;
d) dokonywanie odbioru i cechowanie drewna pozyskiwanego z lasów komunalnych oraz wydawanie świadectw legalności pozyskania drewna;
e) dbanie o utrzymanie przez lasy komunalne statusu lasów ochronnych oraz współpraca z instytucjami właściwymi w tym zakresie;
f) opiniowanie lokalizacji inwestycji oraz projektów budowlanych z punktu ochrony lasów komunalnych;
g) prowadzenie działań zmierzających do szerokiego udostępniania mieszkańcom Miasta terenów lasów komunalnych do celów rekreacyjnych oraz dydaktycznych;
h) prowadzenie remontów i konserwacji ścieżek zdrowia oraz związanych z nimi elementów małej architektury.
7. W zakresie zarządzania transportem zbiorowym:
1) planowanie sieci komunikacyjnej przeznaczonej do obsługi liniami autobusowymi;
2) określanie szczegółowego zakresu zamówień usług przewozowych;
3) dostosowanie rozkładów jazdy poszczególnych linii komunikacyjnych do potrzeb przewozowych;
4) wybór przewoźników i zawieranie umów;
5) kontrola realizacji usług przewozowych ze szczególnym uwzględnieniem ich jakości;
6) rozliczanie za świadczone przez przewoźnika usługi przewozowe według zasad ustalonych w umowie;
7) podejmowanie działań na rzecz zapewnienia standardów bezpieczeństwa przewozów pasażerskich;
8) podejmowanie działań dotyczących systemów informacji pasażerskiej;
9) podejmowanie inicjatyw dotyczących zarządzania ruchem w celu zapewnienia priorytetów dla ruchu autobusowego;
10) podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego;
11) udział w pracach nad projektami polityki transportowej Miasta i planami rozwoju transportu oraz udział w realizacji tej polityki;
12) analiza polityki taryfowej i przedstawianie wniosków racjonalizujących politykę taryfową;
13) organizacja dystrybucji i sprzedaży biletów oraz zapewnienie kontroli biletów;
14) administrowanie i zarządzanie przystankami komunikacji zbiorowej oraz dworcem autobusowym;
15) uzgadnianie i wydawanie zezwoleń i zaświadczeń na realizację przewozów w komunikacji zbiorowej.
8. Promowanie działalności Zarządu.